Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1- Taraflar
1.1. Satıcı
Ad, Soyad / Ünvan: www.KarmaLife.com
E-mail: [email protected]
Adres: Kocaeli Başiskele’de
Telefon: 05339178957
1.2. Alıcı
Adı, Soyad / Ünvan: —- —-
E-mail: —-
Telefon: —-
MADDE 2- Konu
İşbu aktin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait www.KarmaLife.com internet sitesinden elektronik ortamda siparişini verdiği, aşağıda özellikleri ve satış bedeli belirtilmiş olan ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Yasa ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve sorumluluklarının saptanmasıdır.
ALICI, SATICI’nın isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer
erişim ve iletişim bilgileri, satışa konu ürünün temel özellikleri, vergiler de
dahil olmak üzere satış bedeli, ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları
ve buna benzer satışa konu ürün ile ilgili bütün ön bilgiler ve “cayma”
hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılabileceği, şikayet ve
itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar ve buna benzer konularda açık,
anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde SATICI tarafından bilgilendirildiğini,
bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürün siparişi
verdiğini iş bu akit hükümlerince kabul ve beyan eder.
www.KarmaLife.com sitesinde mevcut ön
bilgilendirme ve ALICI tarafından yapılan alışveriş üzerine düzenlenen fatura
iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3- Sözleşme Konusu Mal/Ödeme/Gönderim ve Teslimat
Bilgileri
Elektronik ortamda alınan mal/malların türü ve cinsi, adeti,
markası/modeli, satış bedeli, ödeme türü, teslim alacak kişi, teslimat adresi,
fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda yer aldığı gibidir. Fatura edilecek
şahıs ile sözleşmeyi yapan şahısın aynı olması mecburidir. Aşağıda belirtilen
bilgiler eksiksiz ve doğru olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı ya da eksik
olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı ALICI kabul eder ve
ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu ALICI kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’nın vermiş olduğu
bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi ve teslimatı durdurma hakkını saklı
tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI’nın vermiş olduğu
telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ya ulaşamadığı takdirde siparişin
yürürlüğe koyulmasını 7 (yedi) gün süreyle erteler. ALICI’nın bu zaman zarfında
SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişim kurması beklenir. Bu zaman içerisinde
ALICI’dan herhangi bir yanıt alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar
görmemesi için siparişi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
—-
Teslimat Bilgileri
—-
Fatura Bilgileri
—-
MADDE 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, ALICI tarafından siparişin verildiği tarih
olan –/–/– tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte, mevcut olmayan ya da
öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla
taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve
yükümlülüklerini kısmen veya tamamen yerine getirmelerini veya bunları
zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (terör,
savaş, doğal afet, ayaklanma, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim
tesislerinde önemli ölçüde arıza, değişen mevzuat hükümleri ve bunun gibi durumlar)
olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa
durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine
getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu
mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her
birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
MADDE 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. SATICI, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca
sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller hariç noksansız yerine
getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler www.KarmaLife.com‘dan
alışveriş yapamaz. SATICI, ALICI’nın sözleşmede belirttiği yaşının doğru
olduğunu esas alacaktır. Ancak ALICI’nın yaşını yanlış yazmasından dolayı
SATICI’ya hiçbir biçimde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.3. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat
yanlışlıklarından www.KarmaLife.com kesinlikle sorumlu
değildir. Buna istinaden SATICI, internet sitesindeki sistemden, tasarımdan
veya yasadışı yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle
ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından da sorumlu değildir. Sistem hatalarına
dayalı olarak ALICI SATICI’dan hak iddiasında bulunamaz.
5.4. www.KarmaLife.com‘dan kredi kartı (Visa,
MasterCard, American Express vs.), banka havalesi veya teslimatta kargo
görevlisine ödeme ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren 3 (üç)
iş günü içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme
alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli
tahsilatın yapıldığı, havalenin veya EFT’nin banka hesaplarına ulaştığı
belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile
görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
MADDE 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. ALICI, sözleşmede kendisine yüklenen
edimleri mücbir sebepler hariç eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. ALICI, sipariş vermekle birlikte iş bu
sözleşme hükümlerini ve yükümlülüklerini kabul etmiş sayıldığını ve ayrıca
sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt
eder.
6.3. ALICI, www.KarmaLife.com internet
sitesinden SATICI’nın isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer iletişim ve
erişim bilgileri, satışa konu malın temel özellikleri, vergiler de dahil olmak
üzere satış bedeli, ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa
konu ürün ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu
hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi
makamlar vs. konularda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde bilgi
sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve
beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak ALICI, mal
sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara
karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www.KarmaLife.com sipariş/ödeme/kullanım
prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. ALICI, aldığı ürünü iade etmek istemesi
durumunda, telim aldığı tarihten 3 (üç) gün içinde değiştirme hakkı vardır
ancak ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında
fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
MADDE 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde
toplam taksit tutarları) ALICI tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka
kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden
önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden
sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu veya kredi kartı ile
ilgili ortaya çıkabilecek problemler, ALICI’ya sözleşmede belirttiği
telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile
bildirilir. Gerekirse ALICI’dan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin
işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından
gerekli tahsilatın yapıldığı veya havale ya da EFT’nin SATICI hesaplarına
ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu ürünün
tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok sorunu ile karşılaşılması
durumunda ALICI hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay
vermesi durumunda ALICI’ya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal
gönderilebilir ya da ALICI’nın arzusu ve seçimi doğrultusunda; fiyat eş değeri
yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel
diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir ve
ücret iade edilir.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine
getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde ALICI bu durumdan haberdar edilerek
ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge
kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda ALICI’nın
SATICI’dan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.
Ödeme:
www.KarmaLife.com‘da, internet ortamında kredi kartı bilgilerini
kullanmak istemeyen ALICI’lara nakit havale ile ya da teslimatta kargo
görevlisine ödeme ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede ALICI
kendisine en uygun bankayı seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa
hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken Gönderen
Bilgileri’nin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması
gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının
ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya
hukuka aykırı olarak kullanılması sebebi ile ilgili banka veya finans kuruluşun
ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI’nın kendisine teslim edilmiş
ürünü en geç 10 (on) gün içinde SATICI’ya göndermesi zorunludur. Bu tür
durumlarda nakliye giderleri tümüyle ALICI’ya aittir.
ALICI kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI,
ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından
ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve
temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı
Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler SATICI’nın
anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile ALICI’nın adresinde
ya da kargo şubesinde teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı
mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren en geç 30
(otuz) iş günüdür. ALICI’ya önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri
taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla 10 (on) iş günü
uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı
bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı
bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı
sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma
olabilir. Bu sarkmalardan dolayı ALICI SATICI’ya herhangi bir sorumluluk
yükleyemez. Ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki
yanlışlık ve/veya ALICI’nın yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden
SATICI sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye
ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine [email protected] e-mail
adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim
alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo
Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada
açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine
bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı ALICI’da vardır. Paket ALICI
tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı
kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın
ALICI’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda SATICI Müşteri Hizmetlerine
bildirilmelidir.
MADDE 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü
Ürün İade:
ALICI malı teslim aldıktan sonra kullanılmaması ve ambalajına zarar verilmemesi
durumunda 3 (üç) gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai
şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. 385 sayılı vergi usul
kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için ALICI’nın
ürün ile birlikte teslim edilen SATICI’ya ait 2 adet faturanın alt kısmındaki
iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde doldurduktan sonra imzalayarak bir
nüshasını ürün ile birlikte SATICI’ya göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde
tutması gerekmektedir. Cayma hakkı zamanı ALICI’ya malın teslim edildiği günden
itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin tüm gönderim bedelleri ALICI
tarafından karşılanmalıdır.
ALICI’nın istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan ürünler için cayma hakkı söz konusu değildir.
ALICI’nın cayma hakkını kullanması halinde SATICI, cayma
bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en
geç on gün içerisinde almış olduğu gönderim bedelleri hariç toplam bedeli ve
varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye iade edecektir.
Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi
imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel
değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkansızlaşması tüketicinin
kusurundan kaynaklanıyorsa SATICI’ya malın değerini veya değerindeki azalmayı
tazmin etmesi gerekir.
Sehven alınan her mal için de genel iade süresi 3 (üç)
gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş
vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kesinlikle kabul edilmez. İade, orijinal
ambalaj ile yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma,
bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma vesair durumlar tespit edildiği
hallerde ve ürünün ALICI’ya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi
durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli kesinlikle iade edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri
hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, SATICI
tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile ilgili
bilgileri içeren fatura ile birlikte ALICI adresine teslimatı yapan Kargo
şirketi kanalıyla SATICI’ya ulaştırmalıdır. SATICI’ya ulaşan iade ürün iş bu
sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir,
geri ödemesi de ALICI kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün eksiksiz ve sağlam
olarak iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin
kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.
Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa,
kredi kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır: ALICI ürünü kaç taksit
ile satın alma talebini iletmiş ise, Banka ALICI’ya geri ödemesini taksitle
yapmaktadır. SATICI, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde
ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın
kredi kartına iadesi durumunda konuya müdahil tarafların mağdur duruma
düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf
hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş
olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri
çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş
olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş
olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş
olacaktır.
Kredi kartı kullanılarak alınmış mal ya da hizmetin iadesi
durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya ücret
iadesini olarak ödeme yapamaz. Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi söz
konusu olduğunda bankanın ilgili yazılımı aracılığıyla ücret iadesini yapacak
olup, üye işyeri yani SATICI ilgili meblağı Bankaya nakden ya da mahsuben
ödemekle yükümlüdür bu yüzden yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince
ALICI’ya nakit olarak ödeme yapabilmesi mümkün değildir. Ücret iadesi kredi
kartına, ALICI’nın Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka
tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
MADDE 10-Garanti
Kullanma talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği
yapılan ürünler her türlü üretim hatasına karşı aşağıda belirtilen şartlar
dahilinde 2 yıl üretici/ithalatçı firma garantisi altındadır. Firmaların
garanti sorumluluğu yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için
geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk Ticaret Kanununu hükümleri
geçerli olacaktır.
MADDE 11- Gizlilik
ALICI tarafından iş bu sözleşmede yer alan bilgiler ile
ödeme yapmak amacı ile SATICI’ya bildirdiği hiçbir bilgi SATICI tarafından 3.
şahıslarla paylaşılmayacaktır.
SATICI bu bilgileri yalnızca idari/yasal zorunluluğun
mevcudiyeti durumunda açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her
türlü adli soruşturma dahilinde SATICI kendisinden istenen bilgiyi elinde
bulunduruyorsa ilgili makamla paylaşabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı
bilgileri yalnızca tahsilat işlemi esnasında ilgili bankalara güvenli bir
biçimde iletilerek provizyon alınabilmesi için kullanılır ve provizyon
işleminden sonra tüm datalardan silinir.
ALICI’ya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi
bilgiler sadece SATICI tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme
prosedürleri için kullanılır. Bazı kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında
bilgiler, promosyon bilgileri ALICI’ya gönderilebilir.
MADDE 12- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra
Daireleri
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık
durumunda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen
değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile İstanbul Tüketici Mahkemeleri
yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm
koşullarını eksiksiz kabul etmiş sayılır. –/–/–
Saygılarımızla www.KarmaLife.com